icon-چت انلاین

اگر من یک اپلیکیشن و یا سایت اختصاصی بخواهم سفارش بدهم از کجا باید شروع کنم و روند کار پروژه چگونه است؟

این سوالی هست که روزانه افراد زیادی آن را می پرسند و پاسخ این سوال اینگونه است که برای طی کردن روند و مراحل طراحی سایت و اپلیکیشن باید اول بدانیم که چه چیزی رو میخواهیم و چطور باید آن را به تیم برنامه نویسی منتقل کنیم، به عبارتی نیازمند یک زبان مشترک هستیم.
برای اجرای کامل خواسته و نیاز شما ، هشت مرحله زیر باید به طور دقیق طی شود تا پروژه شما بالاترین کیفیت ممکن اجرا شود .

1
2
1
icon-Group-2

8 گام اصلی برای طراحی سایت و اپلیکیشن و اجرای آن

مراحل روند پروژه و توسعه اپ

1
2

برای دریافت مشاوره جهت تهیه پروپزال فنی با ما تماس بگیرید .

1- مشاوره و بررسی نیاز

man-cartoon-character-businessman-suit-render-isolated

ما با ارائه خدمات مشاوره و بررسی نیاز در زمینه طراحی و توسعه وب سایت و اپلیکیشن ، شما را در انتخاب بهترین راهکارها برای تحقق اهداف شما همراهی خواهیم کرد. ما با بررسی و تحلیل نیازهای شما، بهترین راهکارهایی را برای شما پیشنهاد می‌دهیم که با توجه به هدف و نیاز شما، خدمات مورد نیاز را ارائه میدهیم . 

 در این مرحله، نیازهای کاربران و مشتریان به دقت بررسی و تحلیل می‌شود و با توجه به این نیازها، بهترین راهکارها ارائه می‌شود. بررسی نیاز به عنوان یک فرآیند کلیدی در ارائه خدمات بهترین وب سایت و اپلیکیشن، تضمین می‌کند که نیازهای مشتریان به خوبی مورد توجه قرار گیرد و وب سایت یا اپلیکیشن با بهترین کیفیت و توانایی ارائه شود. در کیهان وب، تیم ما با تکیه بر تجربه و دانش فنی خود، با بهترین روش‌ها و ابزارهای موجود، نیازهای مشتریان را به دقت بررسی و تحلیل می‌کند و بهترین راهکارهایی را برای آنها ارائه می‌دهد. در این راستا، با تیم کیهان وب همکاری کرده و بهترین خدمات را در اختیار خود داشته باشید.

2 - تهیه داکیومنت

تهیه داکیومنت یکی از مهمترین مراحل در توسعه وب سایت و اپلیکیشن است. در این مرحله، تمامی اطلاعات و جزئیات مربوط به وب سایت یا اپلیکیشن شما در یک سند قرار داده می‌شود. این سند شامل اطلاعاتی مانند نیازمندی‌ها، مشخصات فنی، ساختار وب سایت، ارتباط با بانک اطلاعاتی، طراحی و صفحه‌بندی، نکات امنیتی و… است. این سند به عنوان یک راهنمای جامع در تمامی مراحل توسعه وب سایت، کمک می‌کند تا پروسه توسعه بهتر و با کیفیت‌تر انجام شود. در کیهان وب، تیم ما با تکیه بر تجربه و دانش فنی خود، بهترین روش‌ها و ابزارهای موجود را برای تهیه داکیومنت به کار می‌گیرد و سندی جامع و دقیق را برای وب سایت شما تهیه می‌کند. به عنوان یک شرکت تخصصی در زمینه طراحی و توسعه وب سایت، ما به شما تضمین می‌کنیم که با تیم کیهان وب همکاری کرده و بهترین خدمات را در اختیار خود داشته باشید.

2782624a-11d5-4627-9307-cb0916f99f17
مدیریت فایل ها و مطالب

مراحل تهیه داکیومنت

برای تهیه داکیومنت، باید مراحل زیر را طی کرد:

  1. بررسی نیازها: در ابتدا، نیازمندی‌های وب سایت شما باید به دقت بررسی و تحلیل شود. در این مرحله، باید تمامی نیازمندی‌های کاربران و مشتریان به دقت بررسی و ثبت شوند.

  2. تهیه لیست نیازمندی‌ها: پس از بررسی نیازمندی‌ها، باید یک لیست کامل از تمامی نیازمندی‌ها تهیه شود. این لیست شامل تمامی اطلاعات و جزئیات مربوط به وب سایت شما است.

  3. طراحی و رسم نمودارها: برای تهیه یک داکیومنت کامل و دقیق، باید نمودارها و تصاویر مربوط به وب سایت شما را طراحی و رسم کرد.

  4. نوشتن مستندات: پس از طراحی و رسم نمودارها، باید مستندات مربوط به هر یک از قسمت‌های وب سایت شما نوشته شود.

  5. بازبینی و ویرایش: پس از تهیه داکیومنت، باید آن را به دقت بازبینی و ویرایش کرد تا اطمینان حاصل شود که هیچ اطلاعاتی از دست رفته و همه جزئیات به درستی ثبت شد

برای مثال میتوانید با ورود به صفحه نرم افزار مدیریت مدرسه ، یکی از داکیومنت های کیهان وب را مشاهده کنید . 

3 - جلسه فنی

man-cartoon-character-businessman-tablet

رسیدیم به مرحله تعیین کننده شروع پروژه ، برگزاری جلسه فنی که با حضور مدیر فنی تیم و مشتری برگزار میشود . در این مرحله طبق نیاز مشتری و داکیومنت تهیه شده صحبت و بحث میشود . داکیومنت با توضیحات مدیر فنی شرح داده میشود .
قسمت های پروژه که نامشخص است بیان می شود ، برای مثال نحوه اجرا و پیاده سازی نمایش لیست مشتریان ; درباره آن گفت و گو میکنند و پس از جمع بندی نهایی و تایید اجرای آن به داکیومنت پروژه اضافه می شود .
در کیهان وب، جلسات فنی مدیر فنی با مشتری با توجه به نیازهای وب سایت یا اپلیکیشن مشتری برگزار می‌شود.

4 - عقد قرارداد

پس از برگزاری جلسه فنی با مشتری ، یک پیش قرارداد آماده میشود و برای مشتری ارسال می کنند و  تیم بازرگانی برای جلسه عقد قرار داد هماهنگی های لازم را انجام میدهد .
قرارداد در دو نسخه تهیه و تمام بند های حقوقی درج میشود ، و همچنین داکیومنت پروژه که توسط مشتری تایید شده بود به آن پیوست می شود .
و در نهایت مبلغ پروژه و نحوه پرداختی آن ثبت می شود .
بیایید چند مثال از بند های قرارداد پروژه را بررسی کنیم :

  • موضوع و طرفین قرارداد 
  • مبلغ قرارداد و نحوه پرداخت 
  • تاریخ شروع قرارداد و ثبت مدت زمان اجرای پروژه 
  • خدمات پشتیبانی 
  • تعهدات پیمانکار ، مانند : ارائه کلیه خدمات ذکر شده در قرارداد ، حفظ اطلاعات پروژه و محرمانگی ، حل مشکلات فنی در طول زمان پروژه و قرارداد ، پرداخت خسارت در صورت عدم تحویل نهایی در زمان تعیین شده و …
  • تعهدات کارفرما ، مانند : تعهدات پرداخت ، حفظ اطلاعات ارائه شده و محرمانگی ، ارائه اطلاعات اولیه خواسته شده و …
man-cartoon-character-businessman

۵ - طراحی رابط کاربری

-man-cartoon-character-businessman-suit-render-isolated

رابط کاربری یا UI مخفف کلمه ( User interface ) ، به عنوان واسط تعامل کاربر یا سیستم شناخته می شود ، در واقع کاربر با استفاده از رابط کابری ( UI ) می تواند با سیستم های مختلف (سایت ، وب اپلیکیشن ، نرم افزار های کامپیوتری و ..  )  ارتباط برقرار کند . برای مثال در یک سایت یا اپلیکیشن طراحی و محل قرار گیری دکمه ها ، منو ها ، متون ، لینک ها و … همه و همه بخشی از رابط کاریری هستند .

در واقع این بخش نسخه واقعی و بصری از داکیومنت تهیه شده و نیاز مشتری است که به نوعی دمو پروژه نیز محسوب می شود .
با استفاده طرح پیاده سازی شده توسط طراح رابط کاربری ، طراحان سایت و اپلیکیشن آن را پیاده سازی میکنند .

تیم کیهان وب با استفاده از حرفه ای ترین و خلاق ترین طراحان رابط کاربری خود و تکنولوژی های روز دنیا مانند فیگما ، adobe xd و .. ، تجربه کاربری ساده و راحتی برای کابران فراهم می کند و با رعایت راحتی استفاده از قابلیت های سایت و اپلیکیشن ، زیبایی و سادگی و بهینه سازی سایت یا اپلیکیشن مد نظر شما را پیاده سازی می کنیم .

مراحل طراحی رابط کاربری

icons-figma-100

مراحل  طراحی رابط کاربری ( UI ) :

1 – نیاز سنجی :  در مرحله اول طراح با کمک داکیومنت پروژه و بررسی های لازم ،اهداف و  ویژگی های آن را مشخص میکند و به دسته بندی آنها می پردازد . هرچه طراح آگاهی بهتری نسبت به پروژه داشته باشد در پایان طرح بهتری ارائه خواهد داد .

2- اتود اولیه : پس از تحلیل اولیه طراحی در قالب های اولیه اجرا می شود . در این گام ابزار طراح کاغذ و قلم می باشد .

3 – ارائه اولیه : در این مرحله طی یک جلسه حضوری یا مجازی با کارفرما ، طرح اولیه ارائه و توضیحات کلی اجزای صفحات ، جای دکمه ها و … مطرح می شود . سپس با همفکری کارفرما و طراح تغییرات لازم در اتود اولیه اعمال می گردد . 

4 – طراحی وایرفریم : پس از اعمال تغییرات لازم ، طرح اولیه وارد مرحله اجرا می شود . اجزی هر بخش و دکمه ها با جزئیات و ارتباط بین صفحات تعیین می گردد و مشخص می شود که با کلیک بر روی هر دکمه چه اتفاقی رخ می دهد . سپس پس از تایید کارفرما وارد مرحله اجرای نهایی طرح می شود . 

5 – اجرای نهایی طرح : در مرحله آخر نوبت به انتخاب رنگ بندی و پیاده سازی گرافیکی می رسد . طراح با رعایت اصول گرافیک این مراحل را انجام میدهد . جزئیات کامل پروژه انجام و پیاده سازی می شود و جهت دریافت نظرات و پیشنهادات نهایی به کارفرما ارئه می گردد . 

در بخش زیر چند نمونه از طراحی رابط کاربری و طراحی تجربه کاربری خواهیم دید..

نمونه-کار-فیگما
نمونه-کار-فیگما-2

6 - پیاده سازی و اجرا

پس از تایید طرح رابط کاربری ، تیم توسعه دهنده و برنامه نویس با استفاده از تکنولوژی ها و زبان های برنامه نویسی روز دنیا پیاده سازی رابط کاربری و برنامه نویسی پروژه را شروع می کنند . هر چه داکیومنت ، تحلیل پروژه و طراح رابط کاربری بهتر باشد ، پیاده سازی و برنامه نویسی آن نیز راحت تر خواهد بود .
در کیهان وب ، تیم توسعه دهنده با استفاده از اخرین تکنولوژی ها و روش های نوین توسعه به پیاده سازی پروژه می پردازند .
همچنین به رعایت استاندارد های کد نویسی ، امنیت ، بهینه سازی و سرعت پروژه نیز توجه بالایی می شود .
همچنین با استفاده چارچوب اسکرام به شفافیت روند پروژه ، مدیریت بهتر کار ها و سرعت اجرای پروژه می پردازیم .

در بخش زیر نمونه هایی از تکنولوژی های مورد استفاده در کیهان وب در زمینه فرانت اند و بک اند ذکر شده است : 

man-cartoon-character-businessman-tablet

7- تست پروژه

man-cartoon-character-businessman
در مرحله هفتم اجرای روند پروژه پس از پیاده سازی ، پروژه به کارفرما ارائه داده می شود تا طبق بازه زمانی مشخص شده در قرارداد به تست پروژه بپردازند ، پروژه به صورت کامل به کافرما ارئه و شرح داده می شود تا به راحتی هرچه بهتر با آن کار کند و تست های خود را روی همه بخش های پروژه انجام دهد . در این مدت اصلاحات و مشکلات فنی ذکر شده توسط کارفرما رفع می شود . در مرحله هشتم پس از تایید نهایی کارفرما ، پروژه تحویل و طبق بند های قرارداد پشتیبانی پروژه شروع می شود .

کلام اخر

تیم برنامه نویسی کیهان وب با تیم بازرگانی و فنی متخصص خود این روند را با شما مرحله به مرحله و به صورت دقیق اجرا می کند تا پروژه ای در سطح بالا و بی نقص را برای شما پیاده سازی کند . 

اجرای دقیق همه این مراحل به پیاده سازی دقیق و کامل نیاز های شما کمک میکند و کیهان وب در این مسیر همواره پا به پای شما قدم میگذارد .