دسته‌بندی نشده

الگوریتم برت (BERT) چیست

الگوریتم برت (BERT) چیست

الگوریتم برت (BERT) یک تغییر و تحول بزرگ در موتور های جستجو گر گوگل ایجاد کرد . برت یک الگوریتم بر پایه IA یا همان هوش مصنوعی میباشد که به نتایج جستجوی کاربر کمک بزرگی میکند . در ادامه درباره ی الگوریتم برت (BERT) چیست توضیح مختصری داده ایم . با کیهان وب همراه باشید .

فهرست مطالب

  • الگوریتم برت (BERT) چیست
  • الگوریتم برت چگونه کار میکند
  • تاثیر الگوریتم برت روی سئو
  • معرفی الگوریتم برت توسط گوگل
  • روش بهینه سازی الگوریتم برت

الگوریتم برت (BERT) چیست

الگوریتم برت (BERT) چیست و چگونه کار میکند . در این باره باید ذکر کرد که الگوریتم برت (BERT) یک روش بهینه سازی برای جستجوی بهتر کاربران ایجاد شد .

این الگوریتم در سال 2019 ایجاد شد و به سئو سایت ها کمک بسزایی کرد .

الگوریتم برت (BERT) با کمک هوش مصنوعی مفهوم سرچ های کاربر را بهتر درک میکند و برای نتایج جستجو بهتر عمل میکند .

یک مثال برای الگوریتم برت 

قبل از افزودن الگوریتم برت به گوگل هنگام سرچ کاربر تنها کلماتی که مشابه کلمات کلیدی تعریف شده بود را شناسایی میکرد ، مفهوم ساده تر هنگامی که کاربر سرچ میکرد گوگل بر اساس تک تک کلماتی که سرچ شده و با کلمات کلیدی استفاده شده در مقاله ها مطابقت می داد و نتایج جستجو بالا می آمد . 

حال وقتی کاربر یک کلمه را سرچ میکند الگوریتم برت به کمک می آید و تمام کلمات را کنار هم میچیند و مفهوم جستجو را با مقالات مطابقت می دهد ، اینگونه مطالبی که بیشتر به مفهوم کاربر نزدیک باشد را نمایش میدهد و این موضوع تاثیر مثبتی بر رضایت کاربر می گذارد .

الگوریتم برت (BERT) چیست

تاثیر الگوریتم برت روی سئو

سئو برای بهبود وضعیت رتبه ی سایت تلاش میکند و الگوریتم های موتور های جستجوگر ارتباط مستثیم با سئو دارند ، در نتیجه هر الگوریتمی که طراحی شود در سئو تغییر و تحولاتی ایجاد میکند .

 افراد سئو کار همیشه باید منتظر قوانین جدید گوگل ، معرفی الگوریتم های جدید و دیگر تغییرات گوگل باشند تا سئو صفحه خود را بروزرسانی کنند . عملا سئو باید همیشه در حال بروز رسانی باشد و بروز بماند تا سایت مورد نظر رتبه خود را از دست ندهد .

سایت های بزرگی همچون دیجی کالا ، ترب ، و غیره یک تیم سئو بزرگ دارند که همه روزه درحال آپدیت سئو محتویات میباشند .

معرفی الگوریتم برت توسط گوگل

همانطور که در الگوریتم برت (BERT) چیست توضیح دادیم ، برت در سال 2019 توسط گوگل معرفی شد . مهندسین سئو نمی توانستند از کلمات کلیدی طولانی استفاده کنند تا کاربر با سرچ کلمات طولانی بتواند سایت مورد نظر را پیدا کند .

برت به سئو کاران کمک بسزائی کرد و باعث شد هنگامی که کاربر سرچ طولانی انجام میدهد مفهوم آن سرچ را درک کند و مطابق کلمه ی مفهومی نتایج را نمایش دهد . البته که دقت در انتخاب کلمات کلیدی پس از توسعه برت افزایش یافت ، زیرا برای انتخاب کلمه کلیدی علاوه بر سرچ کاربر باید با درک الگوریتم برت هم همخوانی داشته باشد .

الگوریتم برت چگونه کار میکند

برت از کاراکتر انیمیشنی به همین نام گرفته شده است . کارکتر برت همیشه در حال جستجو معنی حرفای دوستش میباشد ، الگوریتم برت گوگل هم مطابقا همین کار را انجام میدهد ، برای درک بهتر مفهوم سرچ کاربر و ایجاد محیطی مرتبط تر برای سرچ و نتایج . 

قبل از ایجاد این الگوریتم کاربران با سرچ های نامفهوم نتایج غیر مرتبط زیادی را دریافت می کردند که این موضوع باعث نارضایتی کاربران شده بود . 

برت به کمک کاربران آمد و حال با سرچ نامفهوم هم میتوانید محتویات مرتبط را دریافت کنید .

توضیح کلی برای عنوان الگوریتم برت چگونه کار میکند ، نگاهی انسانی این الگوریتم به محتویات است . به این منظور که هنگام آپلود گوگل به مدت بیش از یک ماه هر روز محتویات سایت شما را ارزیابی میکند . مفهوم مقاله را ارزیابی میکند و اگر با کلمات کلیدی مرتبط بود ، و سئو سایت شما سفید بود ، سایت به مرحله ی رتبه بندی میرسد و اینجا سئو نوشته شده تمام تلاش خودش را میکند تا سایت شما رتبه بندی شود .

روش بهینه سازی الگوریتم برت

برای روش بهینه سازی الگوریتم برت باید قوانین تولید محتوایی را به خوبی رعایت کنید و از نقض قوانین گوگل و اصول تولید محتوا جلوگیری کنید .

  • برای کاربر مقاله تولید کنید 

به این منظور که مقاله ی شما باید برای کاربر تولید شده باشد و کاربر بعد از خواندن مقاله متوجه منظور شما شده باشد . مقالاتی که برای موتور جستجوگر نوشته شده باشند توسط گوگل شناسایی شده و نمره منفی دریافت میکنند .

  • همخوانی 

یکی از روش های بهینه سازی الگوریتم برت همخوانی موضوع محتوا با مقاله میباشد ، مثال هنگام نوشتن مقاله درباره ی طراحی سایت از موضوعات بی ربطی همچون آموزش تعمیر مانیتور استفاده نکنید .

  • قابل مفهوم بودن 

یکی دیگر از روش های بهینه سازی الگوریتم برت ، قابل مفهوم بودن محتویات است ، محتویاتی که کاربر را گیج کند و  برای کاربر قابل درک نباشد عملا نارضایتی کاربران را به همراه دارد و این موضوع باعث تنزل رتبه توسط گوگل میباشد .

جمع بندی

فعل واقع الگوریتم برت برای بهینه سازی جستجوی کاربران طراحی شد و به نتایج جستجو کمک بسزایی کرد . با این الگوریتم تحولات زیادی در اصول سئو رخ داد و باعث شد سئوکاران با ظرافت هرچه تمام تر برای رتبه گرفتن تلاش کنند . 

امیدواریم این مقاله برایتان مفید بوده باشد . با کیهان وب بروز باشید 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *