دیجیتال مارکتینگ, سئو

تفاوت سئو و گوگل ادوردز چیست ؟ کدام برای کسب و کار مناسب تر است ؟ 

تفاوت سئو و گوگل ادوردز

تا  چندین سال قبل بهترین روش های تبلیغات و فروش ، درج آگهی در روزنامه ها  یا رسانه هایی مثل تلویزیون بود . اما امروزه برای افزایش فروش بایستی به دنبال افزایش بازدید از سایت مورد نظر باشید . در این راستا، سئو و گوگل ادوردز دو ابزار افزایش بازدید از سایت می باشد .تفاوت سئو و گوگل ادوردز را بسته به نوع کسب کار باید تشخیص داد.اما  سئو سایت به  فرایند بهینه سازی محتوا به گونه ای که بتوان در موتور های جستجو رتبه دریافت کرد گفته می شود . و گوگل ادوردز یک کمپین تبلیغاتی می باشد که به ازای پرداخت پول سایت را در نتایج ابتدایی گوگل نمایش داده میشود.

سئو و ادوردز از مهم ترین مولفه های بازاریابی موتور جستجو می باشند . در ادامه به توضیحات کامل  درباره آن ها پرداخته می شود و با مقایسه آنها با یکدیگر می توان به بررسی اینکه کدام مورد برای کسب کار مناسب تر است. پرداخت.

در این مقاله می خوانید : 

سئو

سئو به معنای بهینه سازی موتور جستجو می باشد .سئو به مجموعه عملیاتی گفته می شود که روی محتوا و طراحی سایت انجام می شود تا آن را جزو نتایج اولیه در جستجوی گوگل قرار دهد . 

اساس کار موتورهای جستجو در این است که در کوتاه ترین زمان ممکن بهترین نتیجه را به کاربران خود نشان دهد .

ربات های موتور جستجو طبق استاندارد های سئو محتوای متنی و تصویری و حتی ساختار وب سایت ها را بررسی می کنند و هر چه سایت ، این بخش ها را بهتر و با کیفیت تر انجام داده باشد اعتبار و امتیاز بیشتری کسب می کنند . 

برای اطلاعات بیشتر درباره سئو

سئو چیست؟
تفاوت سئو و گوگل ادوردز

بررسی مزایا و معایب سئو 

سئو دارای مزایا و معایبی می باشد که صاحبان کسب و کار باید از آن ها مطلع باشند و مقایسه آن با دیگر روش ها می تواند یکی از آن ها را به عنوان ابزار توسعه کسب و کار انتخاب کرد .

مزایا سئو 

  • افزایش ترافیک وب سایت :  افزایش بازدید از سایت یکی از مهم ترین خدمات سئو سایت می باشد .
  • افزایش فروش : از طریق یک سئو خوب می توان از رقبا سبقت گرفت و با داشتن یک رتبه خوب در سایت می توان به افزایش فروش کمک کرد .و همچنین می توان کاربران آنلاین را به مشتری تبدیل کرد . 
  • کاهش هزینه ها : سئو برای سایت هزینه ها را کاهش می دهد و به نسبت دیگر روش های تبلیغات بسیار به صرفه تر و ارزشمند تر است .
  • افزایش اعتبار کسب و کار : از آنجایی که گوگل نزد مردم بسیار محبوب است و به آن اعتماد بسیار دارند پیشنهادات گوگل نیز برای کاربران بسیار ارزشمند است. و زمانی که رتبه سئو سایت ارتقا یابد اعتبار و اعتماد کاربران نسبت به کسب و کار مورد نظر افزایش پیدا می کند .
  • نقش سئو برای شبکه های اجتماعی : شبکه های اجتماعی و سئو سایت با یکدیگر مرتبط هستند. و به همین دلیل خدمات سئو سایت موجب دیده شدن شبکه های اجتماعی می شود و همچنین وب سایت را به یک برند تبدیل می کند .

معایب سئو 

  • فوری نبودن نتایج و زمانبر بودن سئو : تاثیر گذاری سئو بر روی سایت به صورت بلند مدت می باشد و نمی توان نتایج آن را در کوتاه مدت مشاهده کرد. بنابراین نیاز به صبوری دارد و دست کم 1الی 3 سال زمان نیاز دارد که سئو سایت نتیجه داشته باشد .از همین رو سئو برای نتایج کوتاه مدت اصلا مناسب نمی باشد .
  • بازگشت سرمایه خیلی فوری نمی باشد : همانطور که تاثیرات سئو در کوتاه مدت قابل مشاهده نمی باشد. به همان میزان بازگشت سرمایه نیز در بلند مدت اتفاق می افتد. و تغییرات فروش در مدت زمان کوتاه به طور محسوس اتفاق نخواهد افتاد .
  • نیاز به سرمایه بالا در رقابت های سنگین : سئو در رقابت با کلید واژه های پر جستجو بسیار دشوار است. و برای پیشی گرفتن از رقبا نیاز به سرمایه بالایی دارد از جمله هزینه تیم سازی ،هزینه برند سازی ، هزینه تولید محتوا و …
  • تضمینی نبودن سئو : ورود به اولین صفحه در موتورهای جستجو یکی از مهمترین اهدافی است که از طریق سئو می توان به آن دست یافت . با این وجود باز هم سئو نمی تواند هیچ اطمینانی بدهد در قبال اینکه به طور قطع به صفحات اولیه نتایج جستجو دست یابید .

برای اطلاعات بیشتر مطالعه کنید

اهمیت تولید محتوا در سئو
تفاوت سئو و گوگل ادوردز

گوگل ادوردز (گوگل ادز )

گوگل ادوردز به نوعی همان بازاریابی موتورهای جستجو به صورت پولی می باشد که گوگل آن را اداره می کند  . به گونه ای که برای قرار گرفتن وب سایت مورد نظر در موتور های جستجو بایستی به ازای آن پول پرداخت شود .

گوگل ادز به گونه ای عمل می کند که زمانی که کسی روی تبلیغات کلیک می کند. و یا زمانی که تبلیغات مورد نظر  دیده می شود باید هزینه پرداخت کرد .

مزایا گوگل ادز 

  • کلمات کلیدی مهم در صفحه اول : تبلیغات در گوگل بر پایه کلمات کلیدی می باشد و باید برای دیده شدن در صفحه اول قرار بگیرند. و برای این مورد با گوگل ادز می توان بدون در نظر داشتن سئو تبلیغات را پیش برد .
  • آنالیز تعداد افراد بازدید کننده : با این روش می توان تعداد افرادی را که از سایت بازدید کردند را مشاهده کرد. و در نتیجه ترافیک سایت را افزایش داد .
  • نمایش تبلیغات در زمان دلخواه : با این روش می توان تبلیغات مورد نظر را در زمان دلخواه فعال و یا غیر فعال کرد. و همچنین می توان در ساعاتی مشخص شده پخش کرد و در زمان های دیگر قابل پخش نباشد .
  • مشخص نمودن بودجه معین : برای هزینه های تبلیغ میتوان بودجه معینی را برای آن در نظر گرفت. و همچنین با توجه به سرمایه می توان برنامه ریزی هدفمندی انجام داد و بر اساس آن گام برداشت .

معایب گوگل ادز

  • هزینه بالا : استفاده از گوگل ادز هزینه های بالایی دارد. و در بسیاری از موارد برای بهره بردن از این روش تبلیغاتی بایستی هزینه ها را به دلار در نظر گرفت. و همچنین بایستی با در نظر گرفتن نوسانات ارز آن را پرداخت نمود .
  • مداوم بودن شارژ تبلیغات : در این روش اگر بخواهیم در صفحه اول جستجو به طور مداوم قرار داشته باشیم. باید به طور ثابت آن را شارژ کرد. در غیر این صورت اگر شخصی هزینه تبلیغات را پرداخت نکند نمی تواند در صفحه اول قرار داشته باشد و دچار افول می شود .
  • فیلتر شدن گوگل ادز : ابزار گوگل ادز امکان فیلتر شدن دارد به همین دلیل برخی از افراد سئو را جایگزین آن می کنند .

برای اطلاعات بیشتر به قسمت تبلیغات گوگل مراجعه کنید.

google ads

تفاوت سئو و گوگل ادوردز

مهم ترین تفاوت سئو و گوگل ادوردز این است که سئو یک ترافیک بدون پرداخت است. و گوگل ادز فرایندی است که به شکل پولی انجام می شود . 

از دیگر تفاوت های آن ها  می توان گفت که اگر کسی به دنبال نتایج سریع در صفحات اول گوگل باشد. باید از تبلیغات گوگل استفاده کند و اگر کسی به دنبال رتبه بندی بلند مدت در گوگل باشد باید از سئو استفاده کند .

گوگل ادز تعداد زیادی از کلمات کلیدی را در یک زمان هدف قرار می دهد. در حالی که سئو بر روی تعداد کمی از کلمات کلیدی متمرکز می شود . 

در صورت اینکه تامین بودجه مالی دشوار باشد و زمان کافی وجود داشته باشد استفاده از سئو منطقی تر است. و اگر به دنبال نتیجه در کوتاه مدت باشد باید از گوگل ادز استفاده کرد .

تفاوت سئو و گوگل ادوردز

سخن پایانی 

به طور کلی بهترین روش پیدا کردن تفاوت سئو و گوگل ادوردز و استفاده از آن ها در جای مناسب میباشد. زیرا این دو با یکدیگر بسیار عالی عمل می کنند .می توان در ابتدا از گوگل ادز جهت رسیدن به صفحات اولیه گوگل استفاده کرد. و سپس با بهبود بخشیدن به رتبه سئو می توان بودجه تبلیغاتی را کاهش داد.

پس میتوان نتیجه گرفت که گوگل ادز و سئو با یکدیگر رقیب نیستند اما دو ابزار قدرتمند در عرصه تبلیغاتی می باشند. می توان از گوگل ادز برای سرعت بخشیدن به ترافیک سایت استفاده کرد. و از سئو برای بلند مدت و موفقیت طولانی مدت استفاده کرد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *