طراحی سایت, وردپرس

قالب آماده وب سایت | مزایا و معایب استفاده از آن

قالب آماده وب سایت

زمانی که برای طراحی سایت به شرکت های ذیربط تماس گرفته می شود قطعا اصطلاح قالب آماده وب سایت شنیده می شود . در این مقاله می خواهیم  مزایا و معایب طراحی سایت با قالب های آماده را به طور کامل شرح دهیم تا بتوان با دید بازتری نسبت به آن تصمیم گرفت  . 

در این مقاله می خوانید : 

  • قالب آماده وب سایت چیست ؟
  • مزایا قالب آماده وب سایت 
  • معایب قالب آماده وب سایت
قالب آماده وب سایت

قالب آماده وب سایت چیست ؟

قالب آماده به قالب های از قبل طراحی شده گفته می شود و کسانی که می خواهند سایت داشته باشند می توانند از آن استفاده کنند. این قالب ها می توانند به صورت رایگان و غیر رایگان باشند .

به طور معمول قالب های آماده ای که از می توان آن ها را دانلود کرد و از آنها استفاده کرد سایت های رایگان هستند .

در سیستم هایی مانند وردپرس ،در قسمت پوسته ها می توان قالب های متعددی را مشاهده کرد و به صورت رایگان از آنها استفاده کرد .همچنین سایت هایی در این زمینه وجود دارد که قالب های آماده را به صورت رایگان یا غیر رایگان در اختیار افراد قرار می دهد. قالب های آماده وب سایت ها دارای مزایا و معایبی می باشند .

بیشتر بخوانید

ورد پرس چیست؟

مزایا قالب آماده

قالب های آماده دارای مزایایی می باشند که بررسی چندین مورد از آنها می پردازیم. 

  • مقرون به صرفه و کم هزینه : سایت های آماده معمولا نسبت به سایت هایی که به طور اختصاصی طراحی می شوند کم هزینه تر هستند . اغلب قالب های آماده یا رایگان هستند یا نیاز به صرف هزینه محدودی دارند .
  • سرعت بالا : استفاده از این نوع وب سایت ها یک راه عالی برای صرفه جویی در زمان می باشد. در این روش به جای صرف هفته ها برای طراحی سایت می توان از قالبی استفاده کرد که نیاز آن کسب و کار را برآورده سازد این نوع سایت ها به سرعت آماده می شوند و به سرعت در اختیار صاحبان کسب و کار یا مشتریان قرار می گیرد .
  • کم بودن نقص فنی آنها : از آنجایی که این سایت ها توسط طراحان یک شرکت طراحی سایت ،آماده سازی و اجرا می شوند ،نقص فنی و ایراد کمتری نسبت به آنان وارد است .
  • داشتن حق انتخاب : قالب های آماده متعددی وجود دارد که می توان بسته به نوع کسب و کار و نیاز مشتریان از بین طرح ها و بسته های فراوان یکی از آنان را انتخاب کرد .
  • طراحی جذاب : ظاهر سایت برای جذب مشتریان و بازدید کنندگان بسیار حائز اهمیت می باشد . قالب های آماده توسط متخصصان طراحی می شود . در این روش بدون پرداخت هزینه می توان به سایت هایی با ظاهر جذاب دسترسی داشت. و از بین سایت های متعدد و با طراحی های متعدد می توان بهترین نوع آن از نظر نیاز مشتریان . … قابل انتخاب می باشد .
  • استاندارد بودن : این سایت ها توسط افراد متخصص طراحی شده است . این افراد تخصص بسیار زیادی در مورد روانشناسی رنگ ها و … دارند . بنابراین می توان نسبت به استاندارد بودن سایت از نظر قالب بندی و رنگ بندی و … اطمینان خاطر داشت .
قالب آماده وب سایت

معایب استفاده از این قالب ها

 همانطور که گفته شد سایت های آماده مزایایی دارد اما با این وجود معایبی نیز دارد که در اینجا به بررسی چندین نمونه از آنها می پردازیم 

  • منحصر به فرد نبودن : این قالب ها توسط صدها کاربر قابل استفاده می باشند . بنابراین این قالب ها را نمی توان منحصر به فرد یا شرکت خاصی دانست. و اینکه ممکن است بعد از استفاده از وب سایت دقیقا همان وب سایت را در جای دیگر نیز مشاهده کرد . اگر شخص یا شرکتی بخواهد سایت منحصر به فرد خود را داشته باشد بایستی سایتی را به صورت سفارشی طراحی کرد .
  • عدم پاسخگویی به تمام نیاز ها : این نوع قالب ها به دلیل اینکه به صورت خصوصی و برای کسب و کار خاصی طراحی نشده اند. ممکن است همان چیزی نباشد که دقیقا مورد نیاز آن کسب و کار می باشد.  و بدیهی است که تمام نیاز های آن کسب و کار را مرتفع نسازد .
  • عدم امنیت : در این قالب ها ممکن است از کدهایی استفاده شده باشد که ضرورتی برای استفاده از آن نبوده است. که در این صورت امنیت سایت به خطر می افتد و از طرفی در بالا آمدن سایت اختلال ایجاد می کند.
  • عدم انعطاف بالا : در این گونه سایت های آماده امکان ویرایش وجود دارد اما آن به صورت بسیار گسترده نمی باشد. و به طور کلی نمی توان تغییرات اساسی و کلی را روی آن اعمال کرد. 

و تغییرات کلی باید توسط همان کد نویس اصلی ایجاد شود .

بیشتر بخوانید

انواع سایت و کاربرد
قالب آماده وب سایت | مزایا و معایب استفاده از آن

سخن پایانی

به طور کلی استفاده از قالب های آماده میتواند بسیار مقرون به صرفه هم در هزینه ها و هم در زمان باشد. و نیاز به افراد متخصص در این حوزه ندارد و هر شخص متناسب با کسب و کار خود می تواند قالب مورد نیاز خود را دانلود و استفاده نماید .

اما با این وجود می توان با طراحی سایت اختصاصی ، سایتی دقیقا متناسب با نیاز ها و متناسب با سلیقه خود و به گونه ای کاملا منحصر به فرد طراحی کرد. با توجه به مسائلی که گفته شد باید متناسب با قابلیت های کسب و کار و متناسب با رشد آن انتخاب نمود که از قالب های آماده یا از قالب های اختصاصی استفاده کرد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *