سئو

بک لینک چیست

بک لینک چیست

بک لینک یا لینک ورودی در یک سایت از واجبات کار و پیشرفت سایت است . در این مقاله قصد داریم شما را با انواع بک لینک ها آشنا کنیم و در رابطه با تفاوت لینک های داخلی و خارجی اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم . با کیهان وب همراه باشید تا شما را با این وارد آشنا کنیم . با ما همراه باشید . 

بک لینک چیست

اگر بخواهیم به زبان ساده بیان کنیم ، هرگاه که ما با یک لینک یک سایت را به سایت دیگر متصل کنیم ، یک بک لینک تشکیل داده ایم . به این بک لینک ها ، لینک ورودی نیز گفته میشود ، چرا که باعث می شود که ما به سایت دیگری از طریق بک لینک ورود کنیم . 

لینک خارجی یا همان external link نیز یک نوع دیگر از بک لینک است . این اسم به این دلیل نام گرفته است که کاربران را به خارج از سایت هدایت میکند . برای جواب به سوال بک لینک چیست بهتر است ابتدا با تفاوت لینک خارجی و داخلی آشنا شوید . 

بیشتر بخوانید : سئو چیست ؟

تفاوت لینک خارجی و داخلی

بک لینک در سئو  - تفاوت لینک خارجی و داخلی

به جرعت میتوان گفت که مهم ترین بخش سئو خارجی ، لینک سازی های داخلی و خارجی است . این لینک های خارجی و داخلی اگر از کیفیت خوبی برخوردار باشند ، میتوانند در امتیازی که گوگل به سئو سایت ما میدهد تاثیر مستقیم داشته باشد . همچنین استفاده نا به جا از آن ها میتواند باعث شود که امتیاز منفی به شما تعلق بگیرد و رتبه سایت شما افت شدیدی کند . این مورد را جدی بگیرید . اگر راجب سئو اطلاعاتی ندارید میتوانید در مقاله سئو چیست کیهان وب آن را به طور کامل متوجه شوید . 

لینک داخلی یکی از کارهایی است که باعث میشود کاربر با وارد شدن به لینک در داخل سایت شما بچرخد و این کار نرخ کلیک سایت شما را بالا میبرد . در نتیجه هم باعث میشود که امتیاز سئو بیشتری گرفته و هم کاربر با سایت شما بیشتر آشنا می شود . همچنین این لینک سازی ها باعث میشود که شبکه لینکی منسجم و قوی ای تشکیل داده شود و این کار برای عنکبوت های گوگل آسان میکند و میتوانند به خوبی در سایت ما بچرخند و سایت ما را ایندکس کنند . 

تاثیر بک لینک در سئو

تا اینجا با این مفهوم که بک لینک باعث میشود در محتوا با به یک ساید دیگر هدایت و یا متصل شویم صحبت کردیم . این بک لینک باید این ویژگی را داشته باشد که قابل کلیک باشد و از این طریق گوگل بتواند آن را تشخیص و آن را یک بک لینک بشناسد . 

به طور کلی بک لینک یکی از عناوین اصلی در رشد و پیشرفت سئو سایت است . هنگامی که از سایت دیگر به سایت ما بک لینک داده شود ، در واقع سایت به موتور های جستو جو گوگل اعلام میکند که محتوایی که ما داریم بسیار ارزشمند و مهم است . درنتیجه گوگل به محتوای سایت ما امتیاز مثبت برای سئو می دهد. از این رو متوجه می شویم که صفحاتی که بک لینک های بیشتری دریافت کرده است دارای ارزش سئو بیشتر و در نتیجه از رتبه بالاتری برخوردار خواهند بود.

افراد متخصص در حیطه سئو براین باورند که بک لینک هایی با کیفیت بالا و مطلوب از عوامل اصلی و مهم در رشد و افزایش رتبه سئو سایت ما می باشد. یکی از عواملی که در کیفیت بک لینک تاثیر مستقیم و بالایی دارد این است که محتوای سایتی که به آن بک لینک داده شده است باید مرتبط با سایت باشد . همچنین سایت هایی که به آن بک لینک داده می شود باید از دامنه ی معتبر و بالایی برخوردار باشند .لذا می توان گفت هرچه کیفیت بک لینک ما بیشتر و حرفه ای تر باشد ، رتبه بندی ما درگوگل تاثیر مثبت تری خواهد داشت.

برای درک بهتر سوال بک لینک چیست بهتر است ابتدا با تفاوت لینک فالو و نو فالو آشنا شوید . 

بک لینک نو فالو و فالو چه تفاوتی دارد

بک لینک نو فالو و فالو چه تفاوتی دارد ؟

اگر بخواهیم لینک ها را تقسیم کنیم میتوانیم آن ها را به دو دسته:

  • فالو
  •  نو فالو

به صورت معمول بک لینک ها تماما فالو می باشند . این فالو بودن به این معنا است که لینک دارای اعتبار است و سایت ما مورد تایید از جانب اوست . این لینک ها ظاهرشان هیچ تفاوتی ندارد و همان کد زده میشود ، با این تفاوت که لینک های فالو ، لینک هایی هستند که از نظر سئو برای ما دارای اهمیت می باشند و این لینک ها برای ما بسیار ارزشمند اند . در مقابل لینک های فالو ، لینک های نو فالو را داریم که این لینک ها برای گوگل زیاد اهمیت ندارند و هیچگونه اعتبار و ارزشی به سایت هدف داده نمی شود .

شما با دستور rel=nofollow میتوانید این لینک فالو را به نو فالو تغییر دهید . این لینک ها به دلایل مختلفی میتوانند مورد استفاده قرار بگیرند . یکی از این دلایل ، نگرفتن جریمه و یا پنالتی از جانب گوگل است که ممکن است سایتی که مورد لینک فالو قرار گرفته دارای مشکلاتی باشد که بر روی سایت ما نیز تاثیر بگذارد . در نتیجه باید روی سایت هایی که لینک فالو میخورد بسیار محتاط باشید . 

از نمونه لینک های نو فالو میتوان به :

  • نظر های وبلاگ و مقالات 
  • بک لینک های ویکی پدیا 
  • لینک های شبکه های اجتماعی 

Anchor text چیست و چه تاثیری در بک لینک دارد

Anchor text

انکر تکست (anchor text) متنی است که در لینک ها قابلیت کلیک و مشاهده را دارد و اغلب در زیر آن خط کشیده شده و رنگی آبی دارد . لینک ها باید حاوی کلمات مناسب باشند تا با استفاده از کلمات آن ، گوگل بتواند محتوای آن را به درستی تشخیص دهد . این کار شناختن را برای گوکل راحت تر میکند و آن را به خوبی در نتایج مورد رویت قرار دهد . این لینک ها برای گوگل به این شکل عمل میکند که هنگامی که کاربری بر روی anchor text  کلیک میکند ، این صفحه بهترین صفحه برای آن کاربر است . این نکته را در ذهن خود داشته باشید که هنگامی که میخواهید چندین لینک به یک صفحه بدهید ، باید آن لینکی که از همه مهم تر است و انکر تکست آن بسیار مناسب و هدفمند است را فالو و سایر آن ها را نو فالو کنید . 

اگر بخواهیم به شما یک پیشنهاد بدهیم ، به جای عناوینی نظیر :

  • کلیک کنید
  • ادامه مطلب 
  • مشاهده کنید 

از کلماتی نظیر : 

  • کلمه کلیدی 
  • متنی حاوی کلمه کلیدی 

استفاده کنید .

کیفیت یک بک لینک به چه عواملی بستگی دارد

اگر بخواهیم به طور کلی بیان کنیم ، بک لینک هایی که شما برای قرار گرفتن آن ها در سایت دیگر هزینه کرده اید تا برایتان قرار دهند ، بک لینک های نامناسب می باشند . در مقابل بک لینک هایی که سایت ها بدون هزینه و برای این که سایت مورد نظر سایت خوبی است و با میل خود آن را قرار داده اند ، بک لینک خوبی است . لینک های نامناسب و خوب ویژگی هایی دارند که در ادامه به آن ها می پردازیم . 

ویژگی بک لینک های نامناسب

لینک شدن به صفحه ی اصلی سایت

تمام سایت ها دارای یک صفحه اصلی و یا خانه اند . اگر تمام بک لینک هایی که دریافت میکنید به صفحه اصلی و یا خانه باشد ، این لینک ها لینک های خوبی نمی باشند .

بک لینک از سایت ضعیف

اگر شما از سایت هایی که بسیار ضعیف بوده و رتبه خوبی در گوکل ندارند لینک دریافت کنید ، نه تنها رتبه خوبی به شما نداده بلکه تاثیر منفی در سایت شما میگذارد .

لینک شدن پشت سر هم

اگر شما به یک سایت پول دهید و درخواست کنید مکرر از شما در یک کلمه کلیدی بک لینک بگذارد ، تاثیر خوبی نخواهد داشت .

اگر موارد فوق در بک لینک شما نباشد بک لینک قابل قبول و خوبی خواهید داشت و به این بک لینک ها ، بک لینک با کیفیت و یا حتی بک لینک طبیعی نیز گفته می شود . اما چگونه این بک لینک ها را داشته باشیم ؟

چگونه بک لینک طبیعی به دست آوریم ؟

1- رپورتاژ آگهی

رپورتاژ آگهی در یک نگاه به معنای تبلیغی است که در قالب خبری و یا حتی گزارش باشد . نکاتی که باید در رابطه با رپورتاژ بدانید عبارتند از :

بازدید زیاد :

از سایت هایی که بازدید بالا دارند باید این رپورتاژ را خریداری کنید .

لینک دائمی

شما باید رپورتاژی که تهیه میکنید به صورت دائم موجود باشد . چرا که اعتباری که از طریق این رپورتاژ به سایت شما داده شده است با حذف آن به ضورت کامل از بین می رود .

مدت زمان خرید

در صورتی که شما قصد دارید تعدادی رپورتاژ را همزمان خریداری کنید ، باید در بازه های بلندی باشد . چرا که در ضورت شناسایی توسط گوکل جریمه و اسپم خواهید خورد .

اعتبار دامنه

سایتی که قصد خرید از آن را دارید ، باید گوکل به دامنه آن بسیار اعتماد داشته باشد و سایت پر بازدید باشد .

محتوا

شما در رپورتاژ خود باید از محتوایی استفاده کنید که مخاطب را به خود جذب کند . این جذب میتواند با محتوایی مناسب بسیار زیاد شود . توجه کنید گه اگر قصد دارید که چندین اگهی داشته باشید ، حتما از محتوا های گوناگون و متفاوت استفاده کنید .

2- شبکه های اجتماعی

شما با داشتن شبکه های اجتماعی میتوانید لینک های خود را پراکنده کنید . تاثیر شبکه های اجتماعی روی بک لینک میتواند بسیار زیاد باشد و بتواند سهم قابل قبولی از پیشرفت را به شما نشان دهد . شبکه هایی نظیر توییتر ، اینستاگرام ، لینکدین و … میتوانند بسیار برای بک لینک سایت شما حایز اهمیت باشند .

3 – محتوای مناسب

محتوا کلیدی ترین کاری است که میتوانید برای پیشرفت سایت خود انجام دهید . این جمله معروف محتوا پادشاه است حتما به گوشتان خورده است . با داشتن یک محتوای جذاب و کامل میتوانید باعث شوید سایت های دیگر از شما در سایتشان حرف بزنند و بک لینک های بسیار خوبی دریافت کنید . میتوانید در مقاله محتوا نویسی چیست ما ، کامل با محتوا آشنا شوید .

حرف آخر

در این مقاله با بک لینک و انواع آن آشنا شدید . متوجه اهمیت بالای این بک لینک ها و راه هایی برای گرفتن بک لینک های مناسب و خوب شدید . امیدواریم این مقاله مورد رضایت شما کاربران عزیز قرار گرفته باشد و توانسته باشیم به شما در جواب به سوال بک لینک چیست کمک کنیم . 

یک فکر در مورد “بک لینک چیست

  1. ahmad گفت:

    وقت به خیر از بین سایت های ایرانی چه سایت هایی رو برای بک لینک پیشنهاد میکنید؟

    1. قلم کیهان وب گفت:

      سلام وقت بخیر
      چند تا بهترین سایت ها برای گرفتن بک لینک ویرگول و بلاگ هستند ولی اکه بک لینک هاتون تبلیغاتیه ویرگول رایگان نیست و تعرفه داره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *