وردپرس

امنیت وردپرس چیست 

امنیت وردپرس چیست

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا میباشد که با زبان php طراحی شده است . از این رو امنیت وردپرس موضوع حائز اهمیتی میباشد که در این مقاله شما را با موضوع امنیت وردپرس چیست آشنا میکنیم .

همانطور که اشاره شد وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا (CMS)  چند منظوره و همه کاره تحت وب میباشد .

وردپرس از امنیت خوبی برخوردار است و روش هایی برای افزایش امنیت این پیشخوان نیز وجود دارد که به در ادامه مقاله به آنها اشاره مستقیم میشود . با کیهان وب همراه باشید .

فهرست مطالب 

امنیت وردپرس چیست  

اینک لازم به ذکر است که قبل از توصیف امنیت وردپرس شما را دعوت کنیم به خواندن مقاله وردپرس چیست.
پس از مطالعه مقاله بالا و آشناییت کامل با پنل مدیریت محتوا ، به چالش ذهنی شما تحت عنوان آیا وردپرس امنیت دارد یا نه؟ پاسخ میدهیم .
امنیت وردپرس چیست ؟ وردپرس برای کسب و کار هایی که اطلاعات مهمی را در سایت های خود قرار میدهند و درز پیدا کردن این اطلاعات سبب آسیب های ناهمواری میشود افزونه هایی تحت عنوان امنیت وردپرس قرار داده است .
اما سایت های فروشگاهی یا دیگر سایت هایی که اطلاعات انها اعم از توضیحات درباره محصولات میباشد را خود وردپرس بر عهده میگیرد ، امنیت سایت شما تا بخش زیادی در اختیار وردپرس میباشد ، ولی برای استحکام امنیت میتوانید از افزونه هایی که در ادامه به آنها اشاره کرده ایم استفاده کنید .

چگونه وردپرس را امن کنیم

چگونه وردپرس را امن کنیم 

برای پاسخ به سوال چگونه وردپرس را امن کنیم باید گفت که سایت های معمولی که خطر حملاتی پایینی دارند نیز نیاز به امن کردن سایت وردپرسی خود ندارند . 

پشتیبانی وردپرس نیز همه جوره امنیت سایت های تحت عنوان وردپرس را تامین میکند و جای نگرانی برای این سایت ها وجود ندارد . 

اما اگر اطلاعات خاصی در سایت قرار میگیرد و حجم ترافیک سایت بالا میرود و خطرات حملات بشدت افزایش می یابد میتوانید از روش های ممکن که خود وردپرس و دیگر منابع معتبر در اختیار ما میگذارند استفاده کنیم . 

در ادامه مطلب روش های امنیتی و افزونه های امنیتی وردپرس را برایتان بیان کرده ایم .

روش های امنیت وردپرس چیست

روش های امنیت وردپرس چیست 

ما برای پاسخ به سوال آیا وردپرس امنیت دارد یا نه روش های متفاوتی را برای افزایش امنیت وردپرس تهیه کرده ایم که میتوانید از این روش ها بهترین بهره وری را داشته باشید . 

1. انتخاب هاست مناسب

یکی از روش هایی که وب سایت ها مورد حمله قرار می گیرند و مخربان و هکر ها میتوانند از سد امنیتی عبور کنند . هاست (میزبان وب) های نامناسب میباشد ، هاست های نامناسب با امنیت پایین بشدت می تواند امنیت سایت شما را کاهش دهد و آسیب رسانی به وبسایت شما را افزایش دهد . 

2. افزونه های امنیتی وردپرس

شما میتوانید افزونه های امنیتی وردپرس را نصب کنید .استفاده از پلاگین های امنیتی در امنیت سایت شما بسیار تاثیرگذار است و میتواند از حملات هکرها به سایت شما جلوگیری کند . بهترین افزونه های امنیتی عبارتند از : 

3. رمز عبور مناسب

استفاده از رمز عبور مناسب و قوی میتواند به امنیت سایت شما کمک کند ، افرادی که برای ورود به پنل سایت بخواهند رمز عبور را بشکنند از پسورد های ساده و معمولی به سادگی عبور میکنند اما پسورد هایی که دارای اعداد و حروف های کوچک و بزرگ میباشند نیز بسیار سخت تر قابل تشخیص است ، همچنین استفاده از کاراکتر های مختلف میتواند سطح پسورد سایت را بشدت افزایش دهد . 

4. افزونه All In One WP Security & Firewall

این افزونه یکی از قوی ترین پلاگین های امنیتی وردپرس می باشد ، این افزونه به شما کمک میکند با سرعت هرچه بیشتر تغییرات فایل ها را شناسایی کنید . 

وظیفه این پلاگین اسکن کردن هرگونه تغییرات در فایل های وردپرس میباشد . 

از دیگر قابلیت های این افزونه امنیت حساب کاربری ، امنیت ورود کاربران ، امنیت ثبت ‌نام کاربر ، امنیت پایگاه داده ، امنیت فایل‌های وب سایت ، پشتیبان‌گیری و بازیابی فایل‌های ضروری وردپرس ، بهبود عملکرد فایروال ، جلوگیری از حملات BRUTE FORCE میباشد .

5. تغییر نام کاربری ورود به پیشخوان

ابتدا هنگام راه اندازی سایت روی پیشخوان وردپرس شما با پسوند wp-admin/ میتوانید به پیشخوان سایت خود مراجعه کنید ، اگر url ورود به پیشخوان را تغییر ندهید شاهد حملات مختلف خواهید بود ، استفاده از نام کاربری و پسورد مستحکم می تواند این حملات را نقض کند و با تغییر url ورود به پیشخوان دسترسی به پیشخوان سایت خود را بسیار محدود و به نوعی غیرقابل دسترس میکنید .

سخن پایانی

اگر امنیت سایت برایتان حائر اهمیت است و یا میزان آمار بازدید ها و کاربران شما در سایت افزایش پیدا کرده است ، حتما کار ها و موارد فوق را انجام بدید .گروه نرم افزاری کیهان وب در پروژه های طراحی سایت خود با وردپرس تمامی این اصول را رعایت کرده و تمامی تلاش خود را میکند تا سایتی با امنیت مناسب به دست شما برساند .

در این مقاله توضیح مختصری درباره امنیت وردپرس چیست برایتان ارائه دادیم . امیدوارم به خوبی به سوال آیا وردپرس امنیت دارد پاسخ داده باشیم . با کیهان وب بروز باشید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *