دسته‌بندی نشده

خطاهای رایج در وردپرس

خطاهای رایج در وردپرس

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا میباشد که با استفاده از افزونه ها و قالب های متفاوت امکان ایجاد وبسایت های مختلف را به شما میدهد ، همچنین خطاهای رایج در وردپرس میتواند سرعت عملکرد وبسایت را کند کند یا هنگام ایجاد محتوا روند پروژه را متوقف کند . 

در این مقاله با راه حل خطاهای وردپرس آشنا میشود و میتوانید از این مطالب در خصوص چگونگی رفع خطای وردپرس استفاده نمایید . 

فهرست مطالب 

خطاهای رایج در وردپرس 

خطاهای رایج در وردپرس بسیار هستند و هرکدام علت های مختلفی نیز دارند . برخی از این خطاها به علت تنظیمات قالب ها میباشد و بعضی از خطاها به علت ارتباط نادرست با سرور هستند. دلایل مختلفی وجود دارد که به نقد و بررسی هر کدام می پردازیم . برای دانستن راه حل خطاهای وردپرس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید . 

  1. خطای Syntax Error
  2. خطای برقرار نشدن اتصال پایگاه داده
  3. خطای صفحه سفید مرگ
  4. خطای ۴۰۴
  5. خطای عدم ورود به پیشخوان وردپرس
  6. خطای 403 Forbidden
  7. خطای 502 Bad Gateway
  8. خطای 503 Service Unavailable
  9. خطای 504 gateway timeout
  10. خطای رایج SSL در وردپرس
خطاهای رایج در وردپرس

راه حل خطاهای وردپرس

در این بخش از مقاله علت به وجود آمدن خطاهای بالا را بررسی میکنیم و راه حل خطاهای وردپرس را بیان میکنیم .

خطای Syntax Error

این خطا به علت اشتباه نوشتاری رخ میدهد . برخی اوقات به علت اشتباه تایپی در کد های php ، با خطای Syntax Error مواج میشود . سهوا این خطا از سوی میزبان سایت (هاست) به شما نمایش داده میشود و برای رفع اشکال خطای Syntax Error باید کد های php خود را ویرایش کنید و اگر در زمینه ی برنامه نویسی اطلاعاتی را ندارید باید بسیار با احتیاط این پروسه را طی کنید . 

خطای برقرار نشدن اتصال پایگاه داده

این خطا هنگامی رخ میدهد که سرور نتواند با پایگاه داده ی شما ارتباط برقرار کند ، علت های ایجاد خطای برقرار نشدن اتصال پایگاه داده میتواند اشتباه در اطلاعات اتصال به پایگاه داده ، پایگاه داده ی مورد نظر خراب یا پر شده باشد ، مشکلات در سرور وب سایت که باید از میزبان سایت خود مورد را بررسی کنید و مشکلات ناشی از (DNS) میباشد .

خطای صفحه سفید مرگ

به هنگام رو یا رویی با  خطای صفحه سفید مرگ شما بجای محتویات سایت به هنگام لود یک صفحه ی خالی را نیز مشاهده می کند . 

علت به وجود آمدن این خطا می تواند اعم از ایجاد مشکل قالب ، مشکل در افزونه ها ، خطا در کد های وبسایت و غیره باشد ، برای راه حل این مشکلات باید تک تک گزینه ها را غیرفعال کرده و بررسی کنید .

خطای ۴۰۴

این خطا هنگامی رخ میدهد که در بارگزاری صفحه ی مورد نظر خطایی به وجود آمده باشد . سهوا علت خطای 404 مشکل در آدرس (URL) ، تغییر در آدرس یکتای صفحه ، تداخل افزونه ها و یا تداخلات از سوی سرور سایت باشد . برای راحل حل این مشکلات و رفع اشکال خطای 404 موارد گفته شده را بررسی کنید .  

خطای عدم ورود به پیشخوان وردپرس

این خطا برای ادمین سایت بسیار قابل توجه است زیرا عدم ورود مشکل بزرگی در زمینه ی سایت می باشد ، تمام تنظیمات و مدیریت محتویات از بخش پیشخوان وردپرس صورت میگیرد . برای رفع اشکال عدم ورود به پیشخوان وردپرس باید ایمیل ورود و رمز عبور خود را چک کنید ، اگر ایراد از رمز عبور و ایمیل نباشد می توانید با مراجعه به پایگاه داده و بخش phpMyAdmin ایراد را برطرف کنید .

خطای 403 Forbidden

این خطا ب برای مجوز های سرور و عدم دسترسی به یک صفحه از وبسایت شما رخ میدهد ، خطاهای رایج در وردپرس منسوب به خطای 403 میتواند به علت مجوزهای فایل نادرست، پلاگین های امنیتی با کدگذاری نادرست یا پیکربندی سرور، به وجود می آید .

خطای 502 Bad Gateway

این خطا به هنگامی رخ میدهد که میزبان وب سایت شما یک خطا از سوی سرور واسطه دریافت کند و باعث تداخل در بارگذاری محتویات شود . برای رفع خطای وردپرس با کد 502 باید افزونه های خود را بروز نگه دارید ، تنظیمات سرور را برسی کنید ، پایگاه داده را چک کنید ، افزونه های امنیتی را بررسی کنید .

خطای 503 Service Unavailable

سوی سرور سایت شما میباشد و پیغام سرور در دسترس نمیباشد را به همراه دارد . برای برسی چگونگی رفع خطای وردپرس کد 503 می توانید مواردی همچون منابع سرور ، پایگاه داده ، تنظیمات php ، و مشکلات شبکه را برسی کنید . 

راه حل رفع خطاهای وردپرس

خطای 504 gateway timeout

رفع خطای وردپرس با کد 504 میتواند گزینه ی حائز اهمیتی باشد . خطای 504 برای زمانیست که سرور سایت شما در بارگذاری یک آدرس http با کمبود زمان مواجه شده و در یک زمان معین اجرا نشده است برای رفع خطای وردپرس با کد 504 میتوانید به مواردی همچون برسی منابع سرور ، برسی انقضا تایم اوت ، افزونه کش ، بازنگری لاگ ها و دیگر موارد ثانوی بپردازید . 

خطای رایج SSL در وردپرس

اگر گواهینامه ssl شما نقض شده باشد ، هنگام بارگذاری سایت موتورهای جستجوگر با خطا مواجه شده و از بارگزاری سایت جلوگیری میکنند . برای رفع این مشکل باید گواهینامه خود را تمدید کنید . 

(SSL)یکی از خطا های رایج در وردپرس میباشد که باید از به وجود آمدن این خطا جلوگیری کرد . 

سخن پایانی

خطا های وردپرس به علت های مختلف به وجود می آید . اکثر این خطا ها ناشی از مشکلات کوچک بوده و به راحتی قابل حل میباشد . برای راه حل خطاهای وردپرس کافیست نوع خطای به وجود آمده را سرچ کنید و مطالب تهیه شده را برسی کنید . ما در این مقاله برخی از این خطاهای رایج در وردپرس را عنوان کردیم و به را نقد و برسی هر کدام پرداختیم . امیدواریم این مقاله برایتان تجربیاتی را افزوده باشد . کیهان وب در کنار شماست .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *