تولید محتوا

تولید محتوا چیست ؟

تولید محتوا چیست - کیهان وب

در این مقاله قصد داریم به سوال تولید محتوا چیست پاسخ دهیم . شما در این مقاله همچنین با انواع مقاله ، استراتژی محتوایی ، اهمیت تولید محتوا و بسیاری از مطالب مورد نیاز با این عنوان را فرا میگیرید . با کیهان وب همراه باشید تا شما را در این مسیر راهنمایی کنیم .

من به عنوان نویسده این مقاله ، نمیتوام باز هم به درستی اهمیت بسیار بالای تولید محتوا را برای شما بیان کنم . تولید محتوا روز به روز در حال پیشرفت است و کسب و کار های اینترنتی بر حسب محتوایی که دارند از یکدیگر تمایز پیدا میکنند.

در دنیای امروز ، حس نیاز به محتوا به طور چشم گیری افزایش پیدا کرده و تولید محتوا به یک شغل پر درآمد تبدیل شده است . در ابتدا بایید با موضوع اصلی یعنی تولید محتوا چیست صحبت کنیم .

فهرست مطالب

تولید محتوا چیست

تولید محتوا چیست - کیهان وب

اگر به زندگی خود نگاهی بیاندازید متوجه محتواهای بیشماری در اطراف خود میشوید . ولی سوالی که باقی می ماند این است که محتوا چه فایده ای برای ما دارد ؟ تولید محتوا چیست؟

یک محتوای جذاب و کاربردی این امکان را به شما میدهد که مخاطبان شما از محتوای شما لذت ببرند و جذب سایت شما بشوند . محتوا باعث شده که شما مخاطبین را در سایت خود نگه دارید و با این کار سئو سایت خود را ارتقا دهید . همچنین کاربران و مخاطبین جدیدی را به سایتتان اضافه کنید . به طور کلی درامد سایت شما با محتوا و کیفیت آن رابطه مستقیم دارد . 

در مجموع ، به این سوال جواب دهید : آیا شما مخاطب میخواهید یا نه ؟

اگر میخواهید که خب تکلیفمان روشن است ، شروع به تولید محتوا کنید .

این کار همان کاری است که تمام کسب و کارهای بزرگ جهان برایش نقشه دارند و همواره در مسیرش حرکت می‌کنند. اکنون اگر میخواهید از باقی افراد عقب نمانید ، توصیه میکنیم زودتر کار تولید محتوا را انجام دهید . 

تولید محتوا آخرین حرکت شما در بازار یابی است . هنگامی که شما در حال تولید محتوا برای کاربران خود هستید ، اطلاعات مفیدی در اختیار آنها قرار میدهید .

بیایید نگاهی به آمار بازاریابی محتوا داشته باشیم :

شما با بازاریابی محتوا میتوانید سه برابر نسبت به بازار یابی سنتی پیشرفت کرده و تا 60درصد از هزینه های خود را کاهش دهید .

شاید باورش سخت باشد ولی ۶۱٪ از خریدهای آنلاین، از مشاهده کردن یک وبلاگ بوده است .

آن دسته از شرکت هایی که میانگین پست های وبلاگشان در ماه بیشتز از 15 پست باشد در حدود 3.5 برابر ترفیک ساتی بیشتری را نسبت به آن شرکت هایی که میانگین پستشان 4 و یا 5 پست در ماه است تجربه میکنند .

اکنون متوجه شدید که پیشرفت برابر با محتوا است . پس بیایید راجب استراتژی محتوا برایتان صحبت کنیم

استراتژی محتوا

استراتژی محتوا - کیهان وب

برای پیشرفت در هر کاری شما نیاز به یک برنامه ریزی دقیق و کاربردی دارید . اگر برنامه ریزی نکرده باشید ممکن است از راه خود گمراه شده و دچار خطا شوید و از هدف اصلی خود فاصله بگیرید . در محتوا شما در ابتدا باید یک استراتزی محتوا بنویسید و طبق آن یک محتوای تمیز و کاربردی و جذاب بنویسید . اکنون مرحله به مرحله آن را برای شما بازگو میکنیم . 

هدف از تولید محتوا

در اولین قدم شما باید هدف خود از تولید محتوا را بدانید و این سوال را از خودتان بکنید که چرا به این محتوا نیاز دارم؟ 

هنگامی که هدف خود را از تولید محتوا بدانید تمام مطالبی که ایجاد میکنید نسبت به هدفتان بوده و به آن نتیجه ای که میخواهید خواهید رسید . 

پرسونای مخاطب

بعد از آن که هدف خود را از تولید محتوا دانستید باید بدانید که به چه نحوی باید با کاربران خود صحبت کنید . باید بدانید با چه کسی در حال صحبت هستید . هنگامی که مخاطب در حال خواندن محتوای شماست باید این حس را در خود داشته باشد که شما به طور مستقیم با او در حال صحبت هستید .این محتوا تاثیر گزاری بیشتری در مخاطب دارد . 
برای این کار شما باید با مخاطب دوست باشید و به طرز صمیمانه با او صحبت کنید . باید تمام نقاط قوت و ضعف مخاطب را بشناسید ، مانند یک دوست صمیمی .

این را نیز در نظر داشته باشید که پرسونای هر سایت با دیگری متفاوت است و محتوای خاص خودش را دارد . شما نمیتوانید در یک سایت شرکتی که مخاطب شما مدیر و یا صاحب یک کسب و کار است خیلی دوستانه باشید . این افراد با شخصیت یک مخاطب در سایت فیلم و سریال و یا فروشگاهی متفاوت است  و باید نسبت به همان شخصیت شروع به تولید کردن محتوا کنید .

سفر خریدار

هنگامی که شما یک مخاطب را میخواهید به سمت خرید سوق دهید باید مسیری را برای او فراهم کنید . 

در نظر داشته باشید که شما سردرد دارید و دلایل مختلفی دارد . میتواند از کم آبی ، کم بود کافئین و یا مریضی باشد . شما در این شرایط یک سری مسیر را پیش میروید با ته به انتهای مسیر یعنی بهبود برسید . شما باید برای مخاطب یک شرایطی را فراهم کنید که مشتری در وسط راه منصرف نشود . باید یک مسیری کاربردی و جذاب وجود داشته باشد که مخاطب با اشتیاق کامل به مسیر خود ادامه دهد و به هدف ما برسد . این هدف خود شامل هدف های مختلفی است که یکی از آن ها میتواند خرید باشد . 

جمع آوری اطلاعات

در این مرحله شما باید برای محتوای مورد نظرتان اطلاعاتی را جمع کنید . این اطلاعات شامل :

  • محتوای مورد نیاز 
  • کلمات اصلی 
  • کلمات فرعی

محتوای مور نیاز شما همان نوشته های شماست ولی برای نوشتن شما نیاز به یک سری کلمات دارید . کلمه کلیدی اصلی شما شامل عنوان اصلی آن است و عناوین فرعی نیز باید در نوشته شما باشد تا بازدید سایت شما و سئو سایتتان ارتقا یابد . 

 

محتوا انواع مختلفی دارد که شما را با انواع تولید محتوا آشنا میکنیم . 

انواع تولید محتوا

انواع تولید محتوا - کیهان وب

محتوا نویسی انواع مختلفی نظیر :

  • محتوا متنی
  • محتوا تصویری
  • محتوا ویدئویی
  • محتوا صوتی

محتوا متنی :

یکی از انواع محتوا نویسی محتوای متنی است . این محتوا یکی از بهترین انواع محتوا برای طراحی سایت است . گوگل عاشق محتوا متنی است چرا که میتواند راحت تر محتویات آن را بشناسد و از آن آگاه باشد . این محتوا برای آن دسته که اهل مطالعه هستن بسیار مناسب است .

انواع محتوا متنی شامل :

  • متن های ایمیل
  • نوشته های تبلیغاتی
  • خبر های داغ
  • مقالات آموزشی
  • رپورتاژ ها
  • و …

محتوا تصویری :

محتوای تصویری از دیگر انواع تولید محتوا است . این نوع از محتوا با حافظه تصویری ما کار دارد و طبق گفته متخصصین تا 10 برابر تاثیر بیشتری نسبت به محتوای متنی دارد . این محتوا تصویری علاوه بر این که در ذهن ما میماند به سرعت بیشتری در اینترنت پخش می شود . 

محتوای ویدئویی :

این مدل از محتوا به شدت در حال افزایش بوده و تخمین زده شده تا سال 2025 تا 80 درضد سایت ها تولید محتوا ویدئویی خواهند داشت .

از انواع تولید محتوا ویدئویی میتوان به :

  • ویدئوی خبری
  • ویدئو آموزشی
  • ویدئو بازی و سرگرمی
  • ویدئو …

محتوای صوتی :

از معروف ترین محتواهای صوتی میتوان به پادکست ها اشاره کرد . مخاطبین پادکست ها روز به روز در حال افزایش اند . این مدل از محتوا را میتوان در هر ساعت و مکانی گوش داد و از آن لذت برد .

از انواع محتوا های صوتی میتوان به :

  • پادکست
  • موزیک
  • آواز
  • رادیو

سخن آخر

در این مقاله شما را با سوال تولید محتوا چیست آشنا کردیم ، همچنین با انواع تولید محتوا و استراتژی آن آشنا شدید . به طور کلی تولید محتوا از ضروری ترین کارها برای سایت و هر کسب و کاری است و باید آن را جدی بگیرید .

ما در کیهان وب برای شما دوستان و کاربران عزیز تولید محتوای سایت تان را در پکیج های اقتصادی و متنوع انجام میدهیم.. جهت ثبت سفارش و اطلاعات بیشتر از صفحه تولید محتوای کیهان وب دیدن کنید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *