برنامه نویسی, طراحی سایت, وردپرس

تفاوت سایت وردپرسی با کدنویسی

تفاوت سایت وردپرسی با کدنویسی

 سایت کدنویسی یا وردپرسی ، مسئله این است . طراحی سایت امروزه به یکی از مشاغل پر درآمد تبدیل شده ولی سوالی که ذهنمان را درگیر کرده این است که چه روشی دست به طراحی سایت بزنیم ؟  در این مقاله ما به برسی تفاوت سایت وردپرسی با کدنویسی می پردازیم . با کیهان وب همراه باشید تا بدانید که در سایتتان بهتر است از وردپرس استفاده کنید  یا کدنویسی ؟

وردپرس یا کدنویسی ؟

اگر در فکر این هستید که سایتی را طراحی کنید ، اولین سوالی که باید به آن جواب دهید این است که از چه طریقی قصد دارید آن را طراحی کنید ؟ کدنویسی یا وردپرس

برای این که بدانید باید از کدام روش استفاده کنید به شما ویژگی هایی از هرکدام مطرح میکنیم :

کدنویسی یا وردپرس

arget=”_blank” rel=”noopener”>وردپرس یک سیستم میدریت محتوا یا به اختصار CMS است که در آن چند کاربر همزمان میتوانند بدون استفاده از کدنویسی آن را طراحی کنند . در مقاله وردپرس کیهان وب به طور کامل وردپرس را برای شما شرح داده ایم . درست است که سایت وردپرسی از سایتی که با کدنویسی ساخته میشود راحت تر و سفارشی تر است ولی نگه داری از آن دشوار است . ولی با کدنوسی دیگر نگران افزونه و یا نگهداری نباشید . در این وضعیت شما برای تغییر سایت و هرگونه اعمالی نیاز به توسعه دهنده دارید .

در ادامه شما را با تفاوت سایت وردپرسی با کدنویسی آشنا میکنیم. 

تفاوت سایت وردپرسی با کدنویسی

آیا وردپرس از HTML استفاده میکند ؟

اگر بخواهیم پاسخی کوتاه بدهیم جوابمان مثبت است ، ولی بدانید که وردپرس در اول توسط HTML برنامه نویسی نشده بود . وردپرس در ابتدا توسط PHP نوشته و راه اندازی شد .

PHP یک زبان برنامه نویسی سمت سرور می باشد ، بدین معنا که به طور کامل روی سرور هاست سایت شما اجرا میشود . در هنگامی که کاربر شما در یکی از صفحات سایت شما در حال نوشتن است ، کد PHP که در سرور شما بوده به این درخواست پاسخ و محتوای مرتبط را از پایگاه داده در وردپرس فرا میخواند . بعد از این عملیات ، محتوا را تبدیل به فایل HTML ( به همراه CSS اش ) تبدیل و برای کاربر ارسال و نمایش میدهد . 

به دلیل اینکه هسته وردپرس PHP است ، در نتیجه توسعه دهندگان دیگر نیز میتوانند افزونه ها و تم ها را روی فایل PHP بسازد .

در نتیجه ظاهر سایت وردپرسی شما نظیر کدنویسی می باشد ولی در ذخیره سازی و تحویل دادن محتوا به کاربر فرق میکند . 

برای آشنایی بیشتر با زبان برنامه نویسی PHP و مفاهیم آن میتوانید مقاله PHP کیهان وب را مطالعه کنید .

تفاوت سایت وردپرسی و کدنویسی

کاربران علاقه ای به اینکه وقتشان در باز شدن صفحات سایت تلف شود ندارند . سرعت سایت از چنان اهمیتی برخوردار است که در سال های 2010 و 2018 به عنوان عاملی در رتبه بندی در نظر گرفت . در نتیجه گوگل در الگوریتمش وارد کرد ، چون طبق امار کاربران تایم کمتری را در سایت هایی که کند باشد صرف میکنند . در نتیجه هرچه زمان بارگذاری سایت از یک تا پنج ثانیه بیشتر شود ، احتمال پرش تا 90 درصد بیشتر میشود . 

 برای اینکه سایت بهتر و تجربه ای بهتر داشته باشید سرعت از ویژگی های اصلی سایت شما می باشد . در ادامه با سرعت سایت وردپرس و کدنویسی آشنا میشویم .

سرعت در سایت وردپرس

سایت وردپرس نیازمند دو چیز است :</p>

  • PHP
  • پایگاه داده
سرعت سایت وردپرسی

این دو مورد در سرعت سایت</strong> شما تاثیر مستقیم دارد . در هر زمان که کاربری وارد سایت شما شود ، سرور باید کد PHP اجرا و از پایگاه داده اطلاعات را فراخوانی و در اختیار مخاطب شما قرار دهد . در این وضع شرایط سروری بیشتری نسبت به کد نویسی احتیاج دارد و در نتیجه همین امر باعث میشود که سایت شما تاخیر بیشتری داشته باشد . 

شما میتوانید با انتخاب هاست سریع ، بهینه کردن حجم تصاویر ، استفاده کم از افزونه ها و قالب های کم حجم سرعت سایت را بالا تر ببرید .

سرعت سایت کدنویسی

از ویژگی های سایت کدنویسی</strong> این است که نیازی به کد PHP ندارد . این مزیت به این معناست که اگر شما کد های خود را بهینه سازی کنید ، نسبت به سایت های وردپرسی از سرعت بیشتری برخوردار خواهید بود . از روش هایی که میتوان سایت کدنویسی را بهینه کرد میتوان به :

  • حذف فضای خالی و سفید
  • کامنت غیر ضروری
  • کشینگ محتوا
  • کاهش اسکریپت آنلاین
  • بهینه کردن حجم تصاویر

سهولت در استفاده

ما در طراحی سایت به دنبال این هستیم که حد اکثر سرعت را داشته باشیم ، ولی سهولت استفاده این زیان را دارد که انعطاف پذیری کم شود . در ادامه با سهولت در استفاده از سایت های وردپرسی و کدنویسی اشاره میکنیم . 

سهولت در وردپرس

در استفاده از وردپرس</strong> شما بدون نیاز به کد نویسی میتوانید سایت خود را مدیریت کنید و مالکیت سایت را به عهده بگیرید . به سادگی مدیریت محتوا بسازید و ظاهر و تم سایت خود را عوض کنید . برای این که در وردپرس انعطاف بالایی داشته باشید باید سه نکته را رعایت کنید :

  • صرف وقت
  • پول
  • تلاش

 شما با بروز کردن افزونه ، نرم افزار و قالب میتوانید &lt;strong>امنیت سایت خود را بالا ببرید و از بروز آمدن مشکل جلوگیری کنید . بسیاری از شرکت ها ، فروشگاه های آنلاین ، فروشگاه های تجاری و بسیاری از تجارت های بزرگ و کوچک میتوانند به این سیستم روی بیاورند ولی این سیستم بیشتر به میدریت کردن روزانه نیاز دارد . 

سهولت در کدنویسی

کارهایی که در وردپرس میکنیم نظیر تولید و ویرایش محتوا و یا تغییر در ظاهر در کدنویسی وجود ندارد و شماباید برای این کار از کد های html css استفاده کنید . البته روش هایی وجود دارد که میتوانید این فرایند را سریع تر پیش ببرید نظیر bootstrap که با استفاده از این ابزار دیگر نیازی به کدنویسی ندارید . 

انواع رستوران ، بوتیک و باشگاه ها و یا کسب و کار هایی ساده که فقط میخواهند در دنیای آنلاین حضوری ساده داشته باشند از این متد استفاده میکنند . 

سئو سایت وردپرسی و کدنویسی

تفاوت سئو سایت وردپرسی با کدنویسی

برای اینکه پول و زمانی که برای سایت سرمایه گذاری میکنید برایتان مفید واقع شود ، باید سایتتان در دید باشد و در صفحات گوکل ، در رده بندی بالایی باشد . در نتیجه باید برای این منظور سئو سایت قوی ای داشته باشید تادیده شوید . در ادامه با سئو سایت وردپرسی و کدنویسی آشنا میشویم . اگر میخواهید با سئو بیشتر آشنا شوید در مقاله سئو کیهان وب به طور دقیق این مورد را مورد برسی قرار داده ایم . 

میتوان گفت که تکنیک هایی که برای سئو سایت انجام میدهیم در وردپرس ساده تر از کدنویسی می باشد ، اما نتیجه کار مهم است . موتور جستوجو گوگل سایت هایی را که در آن از کدنویسی استفاده شده است را معمولا سریع و مناسب تراز سایت هایی که توسط وردپرس ایجاد شده اند ایندکس میکند . این کار به این علت است که در سایت های کدنویسی ساختار های کدشان بهتر و استاندارد تر است . اما خب این را هم در نظر بگیرید که قیمت یک سایت ئردپرسی با سایت کدنوسی فرق دارد .

اگر به سئو علاقه دارید باید بدانید که سئو به محتوا نیاز دارد . اگر میخواهید راجب محتوا و محتوا نویسی اطلاعات مفیدی داشته باشید به مقالات زیر سر بزنید :

مقاله نویسی در سایت وردپرسی و کدنویسی

از مهمترین عوامل موفقیت یک سایت مقاله آن سایت است . شاید برایتان جالب باشد که بدانید احتمال رده بندی بهتر برای سایت هایی که مقاله دارند 434 درصد بیشتر نسبت به سایر سایت ها میباشد . درنتیجه شاید بهتر است بدانید که مقاله نویسی در وردپرس بهتر است یا کدنویسی ؟

درست است که وردپرس cms ای است که تکامل یافته ولی این را در نظر بگیرید که برای وبلاگ و مقاله طراحی شده است . وردپرس ویژگی های بسیاری برای مقاله نویسی دارد که با دسترسی به این ویژگی های جذاب ، مقاله نویسی برایتان ساده و منعطف میشود و به راحتی میتوانید مقاله دلخواه را تشکیل دهید . در سایت کدنویسی شما قابلیتهای بیشتر و ظرافت بیشتری را دارا میباشید ولی برای این کار باید دانش کامل راجب html , css , و همچنین جاوا اسکریپت دارید .

اکنون بیایید تفاوت های این دو را در قالب ویژگی هایشان در یک جا بیان کنیم :

مزایای سایت وردپرسی :
  • سهولت استفاده
  • وقت کمتر در طراحی
  • هزینه کمتر
  • تصحیح ساده و عیب یابی آسان
  • داشتن افزونه
  • بهینه سازی سئو به سادگی
  • محبوبیت بالا
  • تنوع بالا
معایب سایت وردپرسی :
  • بروزرسانی روزانه
  • سازگار نبودن برخی افزونه ها
  • امنیت کمتر نسبت یه سایت های کدنوسی
مزایای سایت کدنویسی :
  • امنیت بالا
  • سرعت بالا
  • توجه بیشتر موتور جستوجو گوگل
  • شخصی سازی بیشتر
  • رقابت با هر سایت
معایب سایت کدنویسی :
  • ایجاد تغییر دشوار
  • هزینه بالاتر
  • زمان بر بودن

اگر برای کار خود به سایت نیاز دارید ، باید در ابتدا نسبت به کسب و کار و سرمایه ای که در اختیار دارید سایتتان را طراحی کنید . انتخاب میان اینکه در طراحی سایتتان از کدنویسی استفاده کنید و یا وردپرس به عوامل زیادی از جمله سرعت ، سهولت در استفاده ، سرمایه ، زمان و  …  بستگی دارد . امیدواریم در مقاله تفاوت سایت وردپرسی با کدنویسی توانسته باشیم به شما در انتخاب طراحی سایت خود کمک کرده باشیم .

برای دریافت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر برای طراحی سایت کسب و کار خود با تیم پشتیبانی ما در ارتباط باشید . 

پست های مرتبط

1 نظر در “تفاوت سایت وردپرسی با کدنویسی

  1. زهرا عمادالاسلامی گفت:

    عالی بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *